Kapcsolódó cikkek

Sportolók diétája

A sportolók táplálkozásának 10 aranyszabálya

Angyal Viktória, a Sportorvosi Központ sport dietetikusa szerint az állóképességi sportot űzőknek még ennél is fontosabb, hogy kialakítsák a teljesítményt optimalizáló táplálkozási szokásokat.

Más sportág — más táplálkozás A sporttáplálkozás az egyik legnagyobb, az utóbbi időben egyre jobban előtérbe kerülő lehetősége a teljesítményoptimalizálásnak, úgy, hogy közben az egészségmegőrzés is fontos szempont marad — hangsúlyozza Angyal Viktória, a Sportorvosi Központ sport dietetikusa.

Menü Sportolók étrendje Amióta sport, testedzés létezik, azóta keresik edzők és sportolók a választ: hogyan lehetnének eredményesebbek? Eleinte csak az edzés mennyiségi növelésében látták az eredményesség titkát, később rájöttek, hogy a terhelés és a pihenés egymáshoz való viszonya, az intenzitás optimalizálása, vagyis a minőségi munkavégzés még jobb teljesítményt eredményez. Ma már tudjuk azt is, hogy a helyes táplálkozás kialakítása is sokszorosan megtérülő befektetés lehet. A sportolók jelentős része ún. A sport, mint fizikai aktivitás meghatározza az életmódot, sportolók diétája ezen belül a táplálkozást is.

Mindazonáltal van néhány általános szabály, amelyet az állóképességi sportolóknak ismernie kell. Ne csak a túlzott fehérjebevitelre építsük az étrendet!

sportolók diétája

Sok sportoló a túlsúlytól való félelem miatt fordul elsősorban a fehérje forrásokhoz, és a plusz kilók miatti félelemből fakadóan szinte alig fogyaszt szénhidrátot, pedig ez főként az állóképességi sportolóknak a legfontosabb energiaforrását jelenti. Sportolók diétája egy jól felépített étrenddel úgy csillapíthatjuk az éhségünket, hogy nem kell tartanunk a plusz kilóktól.

Reggelizzünk és együnk eleget!

Sportolók diétája. Diétás sportolói étrend és egészséges életmód • Dietless

Sok állóképességi sportoló azt hiszi, csak a kemény edzések teszik kimerültté. Sokan feltankolnak ugyan a tréningre, mégis kalóriadeficittel fejezik be a napot. Ennek egyik oka a már említett plusz kilóktól való rettegés.

sportolók diétája

Holott megfelelő energia nélkül az edzésteljesítmény is romolhat, lassulhat a felépülés, a sportoló akár a teljes kimerülésig is eljuthat. Sokszor a sportolók által emlegetett cukor-sóvárgás mögött is egyszerűen az éhség és a kimerített szénhidrát raktárak állnak.

Természetesen a napi sportolók diétája és az étkezések tartalmát egyénileg kell felépíteni, a súlytól, a égető zsír arány, a kortól, a nemtől és a céloktól függően, de az általánosságban elmondható, hogy mind a reggelire, mind sportolók diétája nap további étkezéseire nagy hangsúlyt kell fektetni, és fontos a tudatos tervezése az étkezési ritmusnak, amely egy nap akár étkezés is lehet, ha valaki rendszeresen sportol.

Kropkó Péterrel, az extrém triatlon, az IRONMAN hazai legendájával beszélgettünk arról, hogy milyen tapasztalatai vannak a teljesítményfokozás és a tónusos izomzat kialakítása terén. Reméljük, te is találsz sok hasznos tanácsot, amelyeket saját alakformálásodba eredményesen be tudsz majd építeni! Milyen diétát követsz? Tudom, érdemes, és ajánlom is mindenkinek a rendszeres diétát, mert hasznos, de célszerű kisebb időszakokat pihentetni - sportolók diétája testünk mellett - az akaratunkat is. Addig, amíg élsportolóként diétán voltam, az alapozás elején fehérjedúsan táplálkoztam, a végén pedig a szénhidrát dominálta étkezés volt előtérben.

Időzítsük az étkezést! Általánosságban igaz, hogy az edzéseket megelőzően gyorsabban felszívódó szénhidrátot ajánlott fogyasztani, hosszan tartó edzések alatt, szénhidráttartalmú sportitalok fogyasztása javasolt.

Így az edzések alatt energikusabbnak, könnyebbnek érezhetjük magunkat.

Étrend állóképességi sportolóknak

Ugyanígy edzések után is fontos, hogy percen sportolók diétája együnk szénhidrátot, fehérjét is tartalmazó élelmiszert. Figyeljünk az arányokra! A tápanyagoknak — szénhidrátoknak, zsíroknak, fehérjéknek — megvan a maguk fontos funkciója a test optimális működése szempontjából, de a bevitelük aránya sok tényezőtől függően változhat.

Általános szabályként elmondható, hogy az állóképességi sportolók napi étrendjét százalék szénhidrátból, százalék fehérjéből és százalék zsírból kell összeállítani. Fókuszáljunk a hidratálásra! A hidratáltság szintje nem csak a teljesítményre, de a tápanyagok felszívódására, az agyi funkciók működésére és sportolók diétája a bőr állapotára is hatással van.

sportolók diétája

A sokat emlegetett napi 8 pohár víz nem feltétlenül igaz mindenkire, hiszen a szükséges mennyiséget befolyásolja a testsúly, a fizikai aktivitás, az izzadás mértéke, az időjárás is. Tartsunk fenn egészséges viszonyt az ételekkel! A sportolók jellemzően szenvedélyes emberek, akik eltökélten tartanak kitűzött céljaik felé és aprólékosan figyelik a testük változásait.

Ha állóképességi sportot űzöl, hasznos lehet számodra a dietetikus által összeállított mintaétrend. Általános alapelvek: A sportolók táplálkozása is az egészséges táplálkozás alappillérein nyugszik, de fokozott akár napi órát meghaladó sportolók diétája megterhelésből, edzésből adódóan változnak az energia- és tápanyagigények. Sportágspecifikus, de az egyéni igényeket, célokat, szükségleteket is szem előtt tartó táplálkozásra kell törekedni! Fokozott figyelmet kell szentelni a folyadékpótlásra, a megfelelő szénhidrát-ellátottságra, a regenerációra és megfelelő testösszetétel zsír- izomarány elérésére. Ebben segítséget egy szakember tud nyújtani!

Éppen sportolók diétája az étkezéssel is különleges viszonyt alakíthatnak ki, előfordul, hogy megtagadják maguktól az ételt, illetve a nekik szükséges sportolók diétája, energiát nem fogyasztják el az étrendjükkel, rengeteg ételtől, élelmiszertől félnek, folyadékbevitelük a szükségeshez képest jócskán elmarad.

Ha kiiktatjuk a negatív érzelmeket és rossz szokásokat mint például a figyelmetlenül, monitor előtt történő roham-étkezések és okosan felépítve, nem mindent megtagadva magunktól étkezünk, nem csak az edzésmunkát, de az életminőséget is jelentősen javíthatjuk — hangsúlyozza Angyal Viktória, a Sportorvosi Központ sport dietetikusa.

  1. Cornell tanuló zsírvesztése
  2. Sportolók étrendje - otpercpiheno.hu
  3. A kosár üres.
  4. 6 étkezési szabály állóképességi sportolóknak | Well&fit